EN

טפסי הזנת נתונים – איך הופכים אותם לידידותיים לגולש?

יצירת קשר, רכישת מוצרים, הרשמה לניוזלטר ועוד – כמעט כל אתר היום מציג בצורה כזו או אחרת טופס להזנת נתונים ע"י הגולשים. השאלה היא עד כמה הטפסים נוחים למילוי וידידותיים למשתמש?

נוחות במילוי טופס יכולה להיות ההבדל בין גולש שמשאיר פרטים והופך ללקוח, לבין גולש שבורח מהאתר, לכן כדאי להקפיד על טופס רישום כמה שיותר ידידותי למשתמש.
אל תתנו ללקוחות הפוטנציאליים שלכם לבזבז זמן יקר במילוי טופס, אשר במספר פעולות פשוטות ניתן להפוך אותו לקל ומהיר למילוי.

למה הכוונה?

מרבית הטפסים להזנת פרטים מכילים את אותם שדות כמו שם מלא, טלפון, כתובת מייל, כתובת למשלוח דואר וכן הלאה.
אם אותו גולש נדרש למלא את אותם פרטים מחדש שוב ושוב, ההסתברות לשגיאה בהזנת הנתונים גדלה, מה גם ששדות רבים למילוי פעמים רבות מבריחים גולשים חסרי סבלנות לפני שסיימו את התהליך.

autocomplete

מה הפיתרון?

פשוט מאוד – מילוי אוטומטי של פרטים.
לפני מספר שנים, גוגל כרום השיקה תכונה חדשה ונוחה להפליא, של מילוי אוטומטי בטפסי הזנת פרטים, מה שמקצר משמעותית את זמן מילוי השדות ע"י הגולשים, מפחית משמעותית את הסיכוי לטעות בפרטים ועושה את החיים הרבה יותר נוחים.
היום כבר כל הדפדפנים המודרניים תומכים באפשרות הנהדרת הזו.
מה שאומר, שלכל מפתחי האתרים יש היום את האפשרות להגדיר בשדות הטפסים את האופציה של מילוי אוטומטי עבור אותם נתונים שחוזרים על עצמם כגון שם, טלפון, אימייל וכן הלאה.
מפתחי אתרים שאכן עשו שימוש בתכונות החדשות, למדו עם הזמן שהגולשים החלו למלא טפסים בתדירות גבוהה יותר מבעבר.

החשיבות של מאפיין autocomplete גדולה מאוד, במיוחד בימינו כשמרבית הגולשים משתמשים גם במכשירים ניידים, ואפשרות הזנת הנתונים חייבת להתבצע במקסימום נוחות, יעילות ומהירות.

אז איך עושים זאת בפועל?

דוגמה לשדה אימייל:

<input type="email" name="email" placeholder="name@example.com" required autocomplete="email">

דוגמה לשדה שם:

<input name="name" placeholder="Full name" required autocomplete="name">

הקליקו כאן לרשימה המלאה של המאפיינים המקובלים

 

בהצלחה!