אם חשבתם שמילים כמו "קסם", "חינם" ו"טיפים" משפיעות לטובה על כותרות של תוכן שיווקי, עכשיו מתברר שהן רק עושות נזק: דו"ח חדש של חברות Outbrain ו-Hubspot מפתיע וחושף אילו מילים משפיעות לרעה על אפקטיביות של כותרות, ואילו מילים יצליחו לשפר את הביצועים
כל טקסט מעניין חייב להתחיל בכותרת טובה, וכשמדובר בתוכן שיווקי לאינטרנט – כל מילה יכולה להשפיע ולהפוך כותרת למוצלחת יותר או פחות. על פי דו"ח משותף שהפיקו החברות Outbrain ו-Hubspot, המתמחות בפרסום תוכן ושיווק באינטרנט, מתברר כי שימוש במילים ה"נכונות" בכותרת יקפיץ את אחוזי ההקלקה והטראפיק לתוך המאמר, בעוד ששימוש במילים "רעות" יוריד אותם. בנוסף, מתברר כי מילים רבות שנחשבו בעבר טובות לצורך כתיבה שיווקית, גורמות דווקא לדחייה מצד הגולשים.
למה הכותרת כל כך חשובה?
כותרת לטקסט היא הרושם הראשוני של התוכן שהיא מייצגת. כותרת יכולה להיות ההזדמנות היחידה שלך למשוך את תשומת לבו של קהל היעד שאליו אתה פונה, ולכן חשוב להשקיע בה. לבחירת המילים והניסוח של הכותרת יש חשיבות עצומה בכל כתבה או תוכן שיווקי, ועל פי הדו"ח – נראה שבשנים האחרונות התחוללו לא מעט שינויים. אם פעם חשבנו שפנייה אישית, סופרלטיבים ופתרונות קלים הם מושכי קהל רציניים, נראה שהמצב השתנה לא מעט.
הגולשים התקדמו: חשדניים ובעלי יכולות סינון ספאם
עם השנים, מגלה הדו"ח, כולנו התחלנו לפתח מעין מנגנון סינון ספאם אנושי: מילים כמו "קסם", "חינם!", "הדרך הקלה", "טיפ", "הסוד ל-" ושלל ביטויים שנשמעים טובים מכדי להיות אמיתיים, כבר לא נחשבים אמינים בעיני הקוראים. כותרת שמכילה את המילים הללו לרוב תוריד את כמויות ההקלקה ביותר מ-50% בממוצע.
גם הפנייה האישית, שבאופן מסורתי נחשבה ליעילה יותר, מתבררת כבעייתית – מסתבר שאנשים לא אוהבים שמי שלא מכיר אותם, יספר להם מה הם רוצים או צריכים, וביטויים כמו "אתה צריך את זה" או "הגיע הזמן שתתקדם ל…", ממש לא עושים את העבודה.
כותרות שכוללות הבטחות לא ממומשות הפכו את הגולשים לפסימיים, וביטויים כמו "הטוב ביותר!" או "נפלא!" לא יניבו תוצאות טובות. גישה נוספת שנשחקה עם הזמן ואיבדה מהצלחתה היא גישת הדחיפות: מסרים כמו "מיד!", "אתה צריך את זה עכשיו" או "דחוף", לא מצליחות לתפוס את תשומת הלב של הקהל, שהבין שאין באמת לאן למהר.
אז אילו כותרות כן עובדות?
לפי הדו"ח, גם לביטויים השחוקים יש חלופות שיכולות להצליח (לפחות כרגע): לדוגמא, במקום המילה "קל" שהפכה למילת ספאם של ממש, כתיבה שיווקית שעושה שימוש במילה "פשוט" – תשפר את אחוז ההקלקה. אנשים אולי לא מאמינים בפתרונות קלים, אבל משהו פשוט הוא מציאותי יותר, ואותו הם רוצים ויכולים לבצע.
הבטחה לתמונה בכותרת יכולה להגדיל את אחוזי ההקלקה ב-37%, מכיוון שבסופו של דבר, תמונה כנראה עדיין שווה אלף מילים ומעבירה את המסר בצורה מהירה וברורה יותר מטקסט.
גם כותרות מסתוריות שמתחילות במילה "מי", זוכות ל-22% יותר התעניינות מכותרות אחרות. אבל שאלות "למה" – מורידות את אחוז ההקלקה ב-37%. כנראה שמרבית הגולשים לא כל כך סקרנים כמו שהם חובבי רכילות.
וכמובן, הבטחה ברורה למה שמחכה לך מאחורי הקליק – עובדת יותר. כותרות שמסבירות באמצעות סוגריים מה יהיה בטקסט, כמו למשל, "איך נראה הטריילר לסרט המסעיר של הקיץ? [וידיאו]" – ימשכו בממוצע 38% יותר הקלקות מכאלה שיוותרו על ההסבר.
נוסחה אפשרית: מדהים עם תמונה
הקלקות, כידוע, הן רק ההתחלה, וכותרת טובה ומעניינת יכולה לייצר הרבה מאוד טראפיק לתוכן. אבל האם הגולש גם נשאר לקרוא את הטקסט? האם נוצרה מעורבות?
על פי הדו"ח, מילים שליליות מאוד כמו "גרוע" או "לעולם לא" אינן מומלצות ליצירת מעורבות, שנמוכה בממוצע ב-59% מאשר במאמרים עם כותרות שאינן כוללות את המילים האלו. לעומת זאת, תוכן עם כותרת שמבטיחה תמונה, לא רק שימשוך הקלקות – אלא גם ימשיך לשלב הבא וייצר מעורבות של 59% יותר ממאמרים שהכותרת שלהם אינה כוללת את המילה "תמונה".
אחת המילים המעניינות בהיבט הזה היא "מדהים". לכאורה, מילה ששייכת לקבוצת הספאם ומרבית האנשים שיראו אותה בכותרת לא יטרחו להקליק ולקרוא. אבל הדו"ח מגלה כי מתוך מי שכן יקליק על כותרת שכוללת את המילה "מדהים" – גולשים רבים יגלו רמת מעורבות גבוהה יחסית.
ספר לגולש את כל מה שהוא צריך לדעת
השלב הבא בחייו של תוכן שיווקי, אחרי הקלקה ומעורבות, הוא יצירת שיחה: האם הגולש החליט לעשות משהו עם המידע שקיבל? האם הוא יצר קשר, התעניין במותג ובמה שהוא מציע לו?
נראה שכתיבת כותרת שיווקית המתמקדת בצורך של הגולש, בסגנון "כל מה שצריך לדעת על…", משפרת את יצירת השיחה עם הקורא. לעומתה, כותרת עם המילה "טריק" תשפיע באופן שלילי על יצירת עניין וקשר אצל מי שכן טרח להקליק על הכותרת. גם שימוש במילים כמו "אתה" ו"שלך" בכותרת, יורידו את אחוז יצירת השיחה ב-33%. כן, הגולשים יודעים מה טוב בשבילם, והם ממש לא צריכים שתספר להם.
מאמר מקצועי זה נכתב על ידי מליס – כתיבה שיווקית וניהול תוכן